Vergeet De Echte Realiteit, Er Is Een Veel Leukere Realiteit

Vergeet de realiteit: in virtual reality kun je zijn wie je zelf wilt zijn. Je kan zijn waar je maar Oculus rift maakt het onwerkelijke echt, met behulp van computersoftware en hardware die reageert op de bewegingen van ons lichaam om ons onder te dompelen in een overtuigend alternatief bestaan.

De Wereld Van Virtual Reality Is Zo Groot Dat Je Het Einde Nooit Zult Meemaken.

Er is genoeg ruimte om in rond te dwalen. Virtual reality plaatsen kunnen enorm zijn. In Second Life, een vroege pionier van virtuele werelden, kun je naar de universiteit gaan, een ster bezitten, blauwe vacht hebben – wat dan ook. Het is groter dan 900 vierkante KM het leven in een virtuele wereld. De werelden van Minecraft, een andere digitale sandbox, kunnen acht keer de aarde bedekken.

Van VR-Klaslokalen Tot VR-Films Kijken Of Je In Een Echte Bioscoop Zit

De mogelijkheden zijn eindeloos. VR-films bieden een Privé bioscoop in je eigen huiskamer. VR-klaslokalen kunnen leerlingen bereiken die niet achter een bureau kunnen zitten. Binnenkort kunnen we virtuele vergaderingen, conferenties, klassen en feesten houden. Volgens tech-ondernemer Philip Rosedale, die Second Life oprichtte: “We hebben een onverzadigbare honger om met elkaar te communiceren. VR is in dat opzicht het volgende medium. “

De Virtual Reality Is Nog Niet Waar We Willen Zijn Maar Komt Snel

Op dit moment blijft de visuele blik van deze werelden enigszins blokkerig en ontbreken persoonlijke gegevens: in de meeste Virtual reality werelden kun je niet zien waar andere mensen kijken of wat ze met hun handen doen. Maar terwijl VR beroemd is vanwege te veel belovend en onderbesteld, ziet Rosedale vooruitgang op deze fronten – denk aan eye-tracking sensoren, of handschoenen die gebaren uitwisselen. Binnen een paar jaar zouden persoonlijke VR-bijeenkomsten enorm persoonlijk kunnen zijn.

Een Onzeker Maar Opwindende Toekomst Voor VR

De toekomst is opwindend, maar onzeker. VR-omgevingen – inclusief headsets – kunnen bewegingsziekte veroorzaken. En critici waarschuwen dat we steeds meer geïsoleerd raken en risicoverslaving of fysieke schade oplopen. Experts zeggen dat VR ons samenbrengt. De enige zekerheid is dat naarmate dit tech-experiment om ons heen evolueert, we allemaal labratten zijn in de minst denkbare natuurlijke omgeving – een die volledig is uitgevonden door de mensheid.